sábado, 18 de enero de 2014

Una setmana a Twitter

Un debat a classe, primer a favor del model d'escola tradicional, i després en contra del mateix. Aquesta ha estat la última activitat que hem realitzat a l'assignatura de Bases Didàctiques. Però el debat no va arribar un dia perquè sí i prou, no.
Aquest debat el vam realitzar un dimarts, però tota la setmana des del dimarts anterior, ja havíem practicat els diferents rols fora de l'aula, concretament a una xarxa social: Twitter.

I, després de tant de temps sense publicar torn amb una nova entrada per explicar aquesta experiència del debat via Twitter, que com ja he dit enfrontava el model d'escola tradicional amb el de l'escola constructivista (per oposició a la primera), dos models als quals ja vaig dedicar una entrada a principi de curs.

He de dir que, quan vaig saber que hauríem de realitzar aquesta activitat no em va agradar gens la idea, ja que, tot i que ja tenia un compte obert a Twitter, no l’havia emprat mai, només entrava per veure què publicava la gent i sortia de seguida.

A mesura que s’anava apropant el moment de realitzar el debat em veia més aclaparada, però finalment em vaig fer a la idea que era una activitat que havia de fer i que no passaria res. D’aquesta manera, el dia set de gener vam començar amb el debat.

Com ja he dit al principi, els tres primers dies de debat havia de defendre el model d’escola tradicional i vaig començar amb aquest primer tweet: 

Aquest tweet he de confesar que em va costar prou publicar-lo ja que no se m’acudia res a dir a favor de l’escola tradicional. Però, amb l'ajuda d'Internet vaig aconseguir posicionar-me i, a partir d’aquest moment, la meva activitat a Twitter va començar a ser més dinàmica.

D’aquesta manera, els meus tres dies a favor de l’escola tradicional van transcórrer amb tranquil·litat per la meva part: si algú em rebatia jo contestava, però no gaire més, no m’acabava d’atrevir a rebatir el que deien els meus companys.







Però, el dia onze va arribar el moment del canvi de rols. A partir d'aquest moment començaven tres dies durant els quals hauria de defendre el model d'escola constructivista per contradir el model tradicional. I, a més a més, amb aquesta nova postura en el debat la meva actitud va canviar completament.
Aquest tweet és el primer que vaig publicar en el meu rol en contra de l'escola tradicional, del qual en van arribar d'altres que també defenien l'escola constructivista.
Però la meva activitat ja va començar a ser completament activa a partir del tweet del meu company Jordi Serra: 


Aquest tweet va ser un element clau en el meu canvi a Twitter. És evident que és un tweet curt, salta a la vista, però va donar molt de si, ja que en el moment en què el vaig rebatir, es va començar a sumar gent a la conversa, convertint-se en una de les més actives del debat. Aquesta suma contínua de gent va ser una motivació extra per continuar rebatint més i amb més energia cada vegada.

A més a més, també m’agradaria fer referència a la intervenció d’un mestre, completament aliè al debat, va decidir col·laborar aportant les seves opinions, la qual cosa ens va sorprendre molt, en especial a la meva companya i a mi, ja que la seva menció era referint-se als nostres tweets. Però aquesta aparició ens va “impactar” de  tal manera que cap de les dues vam saber què contestar-li.



Així doncs, he de dir que el debat via Twitter ha estat tota una experiència totalment positiva.

Com ja he dit al principi, aquesta eina no m’agradava per compartir jo les meves opinions, però he de dir que ara la meva visió de Twitter ha canviat completament, he vist les seves possibilitats de difondre les opinions personals a persones alienes a mi, gràcies a la intervenció de xesús Ballesteros, el professor que he mencionat més amunt.
Per tant, tot i que ara per ara no consider que arribi a emprar aquesta eina per parlar de la meva vida personal, crec que per a la meva formació com a professora pot ser-me de molta utilitat, tant per compartir les meves opinions com per conèixer les d'altres persones, ja que és una manera d'enriquir-me com a docent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario