Un debat a classe, primer a favor del model d'escola tradicional, i després en contra del mateix. Aquesta ha estat la última activitat que hem realitzat a l'assignatura de Bases Didàctiques. Però el debat no va arribar un dia perquè sí i prou, no.
Aquest debat el vam realitzar un dimarts, però tota la setmana des del dimarts anterior, ja havíem practicat els diferents rols fora de l'aula, concretament a una xarxa social: Twitter.
I, després de tant de temps sense publicar torn amb una nova entrada per explicar aquesta experiència del debat via Twitter, que com ja he dit enfrontava el model d'escola tradicional amb el de l'escola constructivista (per oposició a la primera), dos models als quals ja vaig dedicar una entrada a principi de curs.
Aquest debat el vam realitzar un dimarts, però tota la setmana des del dimarts anterior, ja havíem practicat els diferents rols fora de l'aula, concretament a una xarxa social: Twitter.
I, després de tant de temps sense publicar torn amb una nova entrada per explicar aquesta experiència del debat via Twitter, que com ja he dit enfrontava el model d'escola tradicional amb el de l'escola constructivista (per oposició a la primera), dos models als quals ja vaig dedicar una entrada a principi de curs.
He de
dir que, quan vaig saber que hauríem de realitzar aquesta activitat no em va
agradar gens la idea, ja que, tot i que ja tenia un compte obert a Twitter, no
l’havia emprat mai, només entrava per veure què publicava la gent i sortia de
seguida.
A mesura que s’anava apropant el moment de realitzar el debat em veia més
aclaparada, però finalment em vaig fer a la idea que era una activitat que
havia de fer i que no passaria res. D’aquesta manera, el dia set de gener vam
començar amb el debat.
Com ja he dit al principi, els tres primers dies de debat havia de defendre el
model d’escola tradicional i vaig començar amb aquest primer tweet:
Amb el model d'educació tradicional els valors i el respecte als majors estaven més accentuats. #edubateeiv
— Aida Corbacho (@aidacr16) enero 9, 2014
Aquest tweet he de confesar que em va costar prou publicar-lo ja que no se m’acudia
res a dir a favor de l’escola tradicional. Però, amb l'ajuda d'Internet vaig aconseguir posicionar-me i, a partir d’aquest
moment, la meva activitat a Twitter va començar a ser més dinàmica.
D’aquesta manera, els meus tres dies a favor de l’escola tradicional van transcórrer
amb tranquil·litat per la meva part: si algú em rebatia jo contestava, però no
gaire més, no m’acabava d’atrevir a rebatir el que deien els meus companys.
Però, el dia onze va arribar el moment del canvi de rols. A partir d'aquest moment començaven tres dies durant els quals hauria de defendre el model d'escola constructivista per contradir el model tradicional. I, a més a més, amb aquesta nova postura en el debat la meva actitud va canviar completament.
Globalització de continguts i assignatures, a cas l'escola tradicional sap el que és això? #edubateeiv
— Aida Corbacho (@aidacr16) enero 11, 2014
Aquest tweet és el primer que vaig publicar en el meu rol
en contra de l'escola tradicional, del qual en van arribar d'altres que també
defenien l'escola constructivista.
Però la meva activitat ja va començar a ser completament activa a partir
del tweet del meu company Jordi Serra:
El mestre té tota la veritat #edubateeiv
— jordi serra ramón (@jondi6) enero 11, 2014
Aquest tweet
va ser un element clau en el meu canvi a Twitter. És evident que és un tweet
curt, salta a la vista, però va donar molt de si, ja que en el moment en què el
vaig rebatir, es va començar a sumar gent a la conversa,
convertint-se en una de les més actives del debat. Aquesta suma contínua de
gent va ser una motivació extra per continuar rebatint més i amb més energia
cada vegada.
A més a més, també
m’agradaria fer referència a la intervenció d’un mestre, completament aliè al
debat, va decidir col·laborar aportant les seves opinions, la qual cosa ens va
sorprendre molt, en especial a la meva companya i a mi, ja que la seva menció
era referint-se als nostres tweets. Però aquesta aparició ens va “impactar”
de tal manera que cap de les dues vam
saber què contestar-li.
@aidacr16 @soraventeo però l'educació és qüestió de continguts? O bé de procediments? O actituds? #edubateeiv
— xesús Ballesteros (@chuscartes) enero 10, 2014
Així doncs,
he de dir que el debat via Twitter ha estat tota una experiència totalment
positiva.
Com ja he dit al principi, aquesta eina no m’agradava per compartir jo les
meves opinions, però he de dir que ara la meva visió de Twitter ha canviat
completament, he vist les seves possibilitats de difondre les opinions
personals a persones alienes a mi, gràcies a la intervenció de xesús Ballesteros, el professor que he mencionat més amunt.
Per tant, tot i que ara per ara no consider que arribi a emprar aquesta eina per parlar de la meva vida personal, crec que per a la meva formació com a professora pot ser-me de molta utilitat, tant per compartir les meves opinions com per conèixer les d'altres persones, ja que és una manera d'enriquir-me com a docent.
Per tant, tot i que ara per ara no consider que arribi a emprar aquesta eina per parlar de la meva vida personal, crec que per a la meva formació com a professora pot ser-me de molta utilitat, tant per compartir les meves opinions com per conèixer les d'altres persones, ja que és una manera d'enriquir-me com a docent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario